måndag 20 april 2015

Lindex har lanserat egen kosmetiksserie

Häromdagen lanserade Lindex en egen kosmetikserie med alla möjliga produkter. Från kroppsvård till smink. Dagen efter lanseringen besökte jag Lindex på Kungsgatan för att titta närmare. Jag hade väntat mig en lite halvtråkig serie men överraskades positivt av sortimentet. De har jättebra utbud av nyanser och förpackningarna känns helt ok - inte sådär billiga som jag hade trott. De har sisådär 50 olika nyanser på nagellack och många nyanser på skuggor mm. Det finns allt från bodylotion till dip-in-remover för nagellacksborttagning och verktyg såsom penslar mm. Priserna ligger mellan 29-99:- om jag minns rätt så det är inga dyra produkter alls!
Efter att ha pillat på det mesta rätt länge så slog jag till på den här skuggpaletten som heter Perfect Nude. Både singelskuggorna och kvartett-skuggorna är krämiga och välpigmenterade. Denna kostar till normalpris 99:- och nu hade de 20% på hela sitt kosmetiksortiment så det blev 80:-, dvs 20:- per skugga. Mycket överkomligt och nej jag behövde egentligen inga fler skuggor, haha. Dosan är genomskinlig och känns tung i handen. På köpte fick jag en liten tub med bodylotion och en med duschkräm. Kroppsprodukterna är svanenmärkta. Expediten berättade att Lindex har försökt hålla sminket hyfsat fritt från sånt som inte är miljövänligt också, men det är inte svanenmärkt. Kanske blir för dyrt att tillverka då?
Jag ska se om jag hinner fixa en sminkning snart med dessa, har bara så himla mycket nytt nu att det nästan är svårt att välja. Ska försöka fota i lite mindre kallt ljus då så ni ser bättre.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Pigmenteringen ser minsann inte så tokig ut!

Ninni sa...

Jag har testat på ögonen också nu och är jättenöjd, krämiga välpigmenterade skuggor!

Lackert sa...

Kul att dom börjat med smink, ska in till stan i morn så då ska jag ta mej en närmare titt