söndag 3 maj 2015

Catrice - Beautifying Lip Smoother

Precis som Cliniques Chubby-sticks har kopierats av massa olika märken så har även Clarins Instant Light-gloss också kopierats av flera märken, bl a av finska Lumene. Catrice har också gjort så. Jag köpte på mig ett av glossen i Berlin. Det kommer, precis som Clarins gloss, i en tub med applikatorspets i sammetsliknande material.  
Glosset känns mjukt och fint på läpparna och doften är nästintill identisk med Clarinsglossen, lite åt vaniljhållet. Jo, jag har även några Clarins gloss hemma och jämförde därför. Detta är helt klart ett bra budgetalternativ, för prisskillnaden är enorm. Man får ge 195:- för ett Clarinsgloss på 12 ml i svenska butiker och Catrice-glosset kostar 3,45 euro, alltså drygt 30 kronor på Kosmetik4less. Visserligen är tuben lite mindre då, bara 9 ml, men jag slänger ofta gloss innan de är slut pga att de blir sunkiga.


Jag tog lite olika bilder i olika ljus. Catrice-glossen finns i några olika nyanser och detta är Apricot Cream. Ett otroligt behagligt gloss är det och jag kan verkligen rekommendera. Förstå mig rätt, jag gillar Clarins-glossen, de är jättefina, men de är lite väl dyra tycker jag och i detta fallet tycker jag att budgetalternativet är lika bra faktiskt även om det är en kopia.

Inga kommentarer: