fredag 8 maj 2015

Clarins Instant Light Lip Balm Perfector

Clarins Instant light-gloss har ju varit populära i några år nu. De har t o m kopierats av bl a Lumene och Catrice, se mitt inlägg från häromdagen. För ett tag sedan kom Clarins med en syster till sina populära gloss. Denna gången i stift. Jag klickade hem ett sådant för ett tag sedan hos Skincity...
Man ser direkt att stiftet ingår i samma serie som läppglansen på tub. Hur är känslan då? Jo, jag älskar detta läppglans/läppbalsam! Det är verkligen superskönt och vårdande på läpparna.
De verkar komma i sex stycken olika nyanser och mitt stift är i nyansen 01 Rose. Dessa är skira så jag tror inte det gör någon jätteskillnad vilken färg man väljer men jag har inte provat de andra i butik så jag vet inte säkert om alla är lika skira. Doften är likadan som på tubglossen, lite åt vaniljhållet.
Jag gillar verkligen mitt stift. Dessa kostar kring 195:- i svenska butiker som t ex Kicks och Åhléns, men jag hade 20% rabatt när jag köpte mitt stift så håll utkik efter rabatter om ni är sugna.

Inga kommentarer: