söndag 7 juni 2015

Maybelline The Eraser Eye, första intrycket

Det är är ett första intryck-inlägg. Jag öppnade nämligen min nya concealer från Maybelline. Den heter The Eraser Eye. Anledningen till att jag köpte den är att jag sett den figurera i massa vloggar på Youtube på sistone och alla verkar hylla den. Klart man blir nyfiken då och jag älskar ju concealers.
Produkten kommer i en hylsa med en liten lurvig skumgummiapplikator längst ut. Inte så hygieniskt, men det valde jag att bortse från här, fast jag kanske inte tänker ha den i flera år direkt. Vid första användningen får man skruva en hel del för att få upp concealern i dutten.
Min nyans heter Nude och jag skulle säga att den är för mörk för mig vintertid men jag har fått en liten smula färg i ansiktet nu och den kommer att passa mig ännu bättre om jag får lite sol framöver.
Strunta i den bekymrade minen, den beror på att det var så ljust att jag fick kisa lite. Ni ser att jag använt concealern på den vänstra sidan av ansiktet, andra halvan är helt osminkad. Ser ni att den här concealern täcker det mörka under ögat? Ser ni att den är matt? Jag har även lagt lite på näsvingen, näsan och litegrann omkring och överallt. Jag älskar att denna är matt och jag gillar verkligen att den är så otroligt lätt att applicera. Jag bara duttade på och jämnade ut med fingrarna, så enkelt! Japp, denna kan lätt bli en favorit!
Här har jag sminkat mig mer. Jag använde mineralfoundation från Lily Lolo, min nya rosa krämskugga från Maybelline som jag visade häromdagen. Jag använde även en turkos ögonpenna från Nyx, mascara från Yves Rocher. Eyelinern kommer från Catrice och är en sån där tuschpenna. Läppstiftet är Bare Minerals nya Pop of Passion - älskart! Så skönt på läpparna. Brynen lade jag inget krut på, de fick sig bara en liten dos av en färgad brynmascara från Etude House.
Rouget kommer också från Bare Minerals och heter Soft focus true, himla fin nyans. Det är ett löst rouge i burk. Denna sminkning tog mindre än tio minuter att göra, precis som jag vill ha det till vardags.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Jättesnygg sminkning! Och concealerresultatet verkar ju bra, även om jag håller med om applikatorn.

Ninni sa...

Tack! 😄