tisdag 2 juni 2015

Sephora Nail Textile - vilken flopp!

Häromdagen var jag lite sugen på att använda nageletiketter. Det var ett tag sedan sist och jag skulle på firmafest dagen efter. Jag tog därför fram de här etiketterna från Sephora ur mitt förråd.
Kolla så fina! Krokopressade och allt. Etiketterna är av tyg och redan där borde jag anat oråd. Det betyder nämligen att man inte kan fila av dem med en nagefil på tipparna utan man måste klippa med sax. Det är omöjligt att få en fin kant mot nageln om man inte kan fila av.
När jag sedan tryckte fast etiketterna på naglarna så gick det fina krokomönstret förlorat och kvar blev bara en skrynklig yta. Så dåligt! Hur ska man få fast dem om man inte kan trycka på nageln? Jag provade på tre naglar innan jag gav upp och drog bort eländet. Kvar på naglarna blev det kladdiga klistret. Näe, hur tänkte Sephora här? Dessutom har jag för mig att dessa var rätt dyra. Jag har haft andra etiketter från Sephoras eget märke och de var bra. Dessa var rena skräpet.

Inga kommentarer: