onsdag 19 augusti 2015

Makeup Revolution - Lip Power

Igår visade jag er en skuggpalett från Makeup Revolution som jag köpte i Spanien. Jag köpte även den här produkten. Jag trodde att det var ett skimrigt skirt läppglans. Vad jag inte såg, eftersom det inte fanns någon tester i butiken, var att det även är ett läppstift. Produkten heter Lip Power och min nyans heter Anticipate it.
Jag blev alltså en smula förvånad när jag hade tagit bort skyddsplasten och fick syn på det här stiftet. Först tyckte jag det såg urläskigt ut då det ser så mörkt ut, nästan lite Magica de Hex. Nästan så jag ryggade tillbaka lite. Men när jag sedan testade det på handen så var det betydligt snyggare.
Stiftet swatchat på handryggen. Man kan välja att bara applicera detta eller bara glosset och få valfri täckning beroende på mängd, eller så kan man kombinera både stift och gloss.
Glosset som är skirt med skimmer. Det känns inte ett dugg smuligt, men jag är inte helt förtjust i doften som är lite åt barngodishållet och således rätt sliskig. 
Ja ni ser, det är riktigt snyggt när man kombinerar stiftet och glosset, inte alls så läskigt som jag trodde. Känslan på läpparna är riktigt skön och kan man bortse från doften, som lägger sig snabbt så är detta en riktigt trevlig produkt.

Makeup Revolution finns att köpa på nätet och inte bara i butiker utomlands. Jag tittade på kvittot och jag tror att jag gav 3,80 euro för detta stift men är lite osäker. De kostar tre pund på märkets egen hemsida här t ex och den svenska shoppen Brallis tar 49:- och den hittar ni här.

Inga kommentarer: