torsdag 15 oktober 2015

Lookfantastic Beauty Box

Skönhetsboxar har funnits ett par år nu. Den första som lanserades i Sverige var Glossybox. Ett tag kunde man beställa Memeboxar från Sydkorea och de gillade jag skarpt, de slutade dessvärre att leverera till oss i Sverige. Glossybox gillade jag i början, men sen kändes innehållet mest tjatigt och när jag tittar på vad dessa innehåller nuförtiden så blir jag inte lockad att prenumerera alls, utgående produkter verkar vara standard att lägga i dessa och vissa märken är återkommande och känns uttjatade, dock kostar den bara 139:-/månaden om jag minns rätt så den är inte dyr.  
En box som jag dock blev lite nyfiken på är den som kommer från den brittiska webshoppen Lookfantastic, jag bestämde mig för att testa en sådan och fick hem den i förra veckan. Första intrycket är att boxen är jättesnygg och jag kommer att spara den för förvaring. Nu till innehållet!

Sju stycken olika produkter fick man med i lådan:

  • Monu Firming Moisturizer för torr hy 25 ml
  • Elemis Hydra-Balance Day cream för blandhy, 20 ml
  • Nuxe Reve de Miel hand and nail cream 15 ml
  • Balance Me Radiance Face Mask för alla hudtyper 30 ml
  • Murad AHA/BHA exfoliating cleanser 30 ml
  • Look Good Feel Better Eye shading brush
  • Percy & Reed Smoothed, Sealed & Sensational No oil oil, 30 ml, en hårolja som jag nu ser att jag missade att fotografera då den gömt sig under den grå fyllningen i boxen. 
Mitt intryck av denna box är att den är mer än ok för priset, jag betalade totalt 23 euro för den. Värdet på innehållet överstiger detta med råge, men kanske att man skulle blandat in lite smink i neutrala nyanser också. Dock tycker jag man får mer för pengarna här än med t ex Glossybox. Skuggpenseln är väldigt mjuk och skön. 

Nu har jag hudvårdsprodukter i överflöd härhemma så egentligen kanske det var lite onödigt att jag köpte denna box, men annars tycker jag bara att det är användbara produkter i den. Man kan prenumerera på dessa boxar eller köpa dem en och en. Ju fler månader man tar ju lägre pris per box. 

Vilka boxar har ni provat och har ni några favoriter att rekommendera?



Inga kommentarer: