måndag 26 oktober 2015

Två liknande läppglans men ändå inte

Jag var ju i Kiel i helgen. Inför resan hade jag spanat in lite saker som jag ville titta närmare på från Catrice och Essence, två budgetmärken som jag gillar skarpt och som inte finns i butik här i Sverige tyvärr. Jag köpte mina hos Rossmann men dessa märken finns även hos t ex DM och på varuhuset Kaufhof. Vill ni beställa på nätet så rekommenderar jag eBay eller Kosmetik4less, den senare har bra sortiment och vettiga priser på både produkter och frakt. 
Både Catrice och Essence har kommit ut med så kallade flytande läppstift i liknande hylsor. Jag tycker nog mer de är som läppglans än som läppstift pga att de är väldigt glansiga, men man kan ju kalla dem vad man vill och fundera på var gränsen går. Jag slog till på ett av varje i liknande nyanser för att jämföra. Detta är:

  • Catrice Shine Appeal Fluid Lipstick i nyansen 080 Rose, Would you...?
  • Essence Liquid Lipstick i nyansen 01 Colour Party
Mest gillar jag Catrice variant, den är mer transparent, doftar lite godare och är skönare på läpparna. Essence är klibbigare och lite trådigare och nyansen är lite för Barbie-rosa för min smak, jag hade kanske trott att den skulle vara lite mer nude-färgad. 

Catrice, Rose, Would you...?

Essence, Colour Party

Inga kommentarer: