torsdag 5 november 2015

Nya brynprodukter från Clinique

Häromdagen trillade det in ett pressutskick från Clinique i min brevlåda. Där fanns flera spännande nyheter, idag tänkte jag visa er de två produkterna som är till för våra ögonbryn. Lovar visa resten av produkterna snart!
Clinique kommer med tre helt nya paletter som de kallar för Pretty Easy. Där är en med skuggor och ögonpennor, en för läpparna och så en för brynen, dvs den som jag fått hem. Brynpaletten heter Pretty Easy Brow Palette och den innehåller en brynskugga, en highlighternyans och ett vax. I asken finner man även två dubbeländade applikatorer där alla ändar är olika. Pretty Easy-paletterna lanseras nu i november och denna kostar 475:-. Övriga paletter i serien kostar 575:-/st.

Just browsing är det fyndiga namnet på Cliniques nya brynmascara. Formulan är mousseliknande och denna ska tämja de mest bångstyriga bryn samt sitta i 24 timmar genom regn och rusk. Finns i två nyanser varav jag fått hem Light Brown. En liten smula märkligt då nyanserna på Cliniques hemsida är Soft brown och Deep brown, jag misstänker att min är densamma som soft brown då den inte är så mörk som Deep brown ser ut på bilden. 210:- kostar dessa och de finns ute i butik och på websidan nu.


Här har jag gjort ett litet försök att swatcha. Till vänster är brynmascaran Just browsing och sen ser ni brynskuggan, highlighernyansen och vaxet (det sistnämnda var svårt att få att synas på huden även i verkligheten då det inte är så mycket pigmenterat utan menat mest att hålla saker på plats som ni förstår).

Inga kommentarer: