onsdag 30 december 2015

Sug och planer inför nya året

Jag är nog mer en sådan som ser framåt än bakåt här i livet. Bakåt känns så gammalt på något sätt. Inför 2016 så tänker jag mest på resor. Vi funderar på att åka någonstans under sport- eller påsklovet samt även boka jul och nyårsresa för nästa år i god tid. När man har tonårsbarn är det svårt att vara borta någon längre tid då deras skolarbete hindrar så vi får se vad vi hittar på under våren. Våra tvillingkillar fyller 15 år i februari, otroligt vad tiden går. 

Jag ska göra två Stockholmsresor i januari. Den ena är såklart till Daisy Beauty Expo 2016 och det ska bli så himla kul, det var helt klart årets händelse skönhetsmässigt för mig under 2015. Så himla trevligt att träffa bloggare, journalister och branschfolk. Sen ska jag även upp på konferens med jobbet och åka på Ålandskryss, något som jag inte gjort på säkert 20 år. 

När det kommer till produkter så har jag några sug. Det är tre produkter som lockar mig. 


Det första produkten är en rougepalett från Catrice, färgerna ser underbara ut och jag tror de är något mörkare i verkligheten. Tror denna lanseras i januari. 

Den andra produkten är konstigt nog en matt produkt för läpparna som också kommer från Catrice. Dessa stift heter Powdery lips. Jag brukar inte gilla matta produkter för de brukar vara uttorkande, men eftersom jag älskat varenda läppgojs jag provat från detta märke samt att det står att dessa inte ska vara uttorkande så är jag villig att prova. Märket har även nån läppolja som jag är lite sugen på så vi får se om jag slänger in en beställning på Kosmetik4less när dessa lanserats, beror lite på nyanser också såklart. 
När det kommer till hudvård så är jag lite sugen på den här spännande produkten från Paulas Choice, Resist skin firming line minimizer heter den och den har precis lanserats hos Skincity. Detta är en punktbehandlande produkt mot rynkor som ska innehålla allt möjligt godis för huden. 

När det gäller nyårslöften så ska jag försöka att dra ned på mitt sockerintag och röra på mig mer samt vara mer utomhus. Ska även bli bättre på att dricka vatten. Jag har ballat ur under detta året och det är inte bra. Har ni några sug eller löften inför nya året? 


2 kommentarer:

Lotta L sa...

Gott Nytt År!
Själv har jag slutat med nyårslöften, så svårt hålla dom...

Kashaya sa...

Powdery lips ser fina ut.