fredag 15 januari 2016

Våren hos Maybelline

Maybelline kommer ut med en del spännande nyheter nu till våren. Jag fick med mig tre av dessa hem från Daisy Beauty Expo.
The Blushed Nudes är den nya skuggpaletten för våren. Maybelline sa själva under presentationen att de inte varit så bra på att lansera populära skuggor, men att Nude-paletten gav ut för ett tag sedan gjorde succé och därför lanserar de nu även en nude-palett som drar mer åt rosa.
Bryn är ju högsta mode just nu och Maybelline lanserar en liten knubbig penna som är mjuk i konsistensen. jag fick två nyanser med mig, men den andra var ljusare och passade inte mig så den fick stanna hos min mamma. Brow Drama Pomade Crayon heter denna.


Maybelline lanserar två nyanser av brynpennan, men jag tror att det finns totalt fyra nyanser i andra länder.
Här har jag försiktigt målat på armen, pennan är väldigt mjuk så man får vara lite försiktig. Locket hade åkt av min ena penna i påsen så man får sätta på det ordentligt alternativt inte ta med denna i väskan.

Maybellines nya mascara har en specialborste med skålformade strån för att man ska få mycket produkt på fransarna.
Här är närbild på borsten fotad från presentationen vi fick se. 

Jag har inte hunnit testa paletten ännu, bara fingrat lite på den, men den verkar ordentligt pigmenterad och det bådar ju gott.


Det kommer även en sculptingpalett med två nyanser i dosan. Eftersom jag inte hann titta ordentligt i Maybellinemontern av tidsskäl så vet jag tyvärr inte så mycket mer om den.

Inga kommentarer: