onsdag 24 februari 2016

Bare MInerals Complete Coverage Serum Concealer

På Daisy Beauty Expo fick vi nosa lite på den här nyheten från Bare Minerals. Dock hade inte pressproverna kommit ännu vid det laget så jag fick hem denna i förra veckan. Detta är en ny concealer som kommer i sex olika nyanser. Denna ska vara lättviktig men heltäckande. Den innehåller bl a stamceller från syrén och återfuktande humectanter (humid = fuktig) samt mineralinkapslade optiska pigment. Detta ska ge lyster och bra täckning. Formulan är silkig och mjuk. Antioxidanterna från syrénen ska motverka ålderstecken.
 Jag fick hem nyansen light. Jag tror den kommer funka fint att täcka ringarna under ögonen med.
Ni ser hur vältäckande denna är, jag har flera små leverfläckar under concealern, sånna som ni ser längst ned till vänster. De försvinner nästan helt!
Concealern känns inte kakig för det, kolla ovan hur det blir när jag smort ut ordentligt. Jag är imponerad och otroligt peppad att testa denna på allvar.

Bare Minerals Complete Coverage Serum Concealer kostar 380:- för en förpackning på 6 ml. Den lanseras nu under februari.

Inga kommentarer: