tisdag 9 februari 2016

Dior - Backstage Pro Fix It Concealer och Poison Girl

Dior hade ett jättefint rum på Daisy Beauty Expo som jag var på i januari. Jag hade gärna spenderat mer tid där, ja jag hade kunnat spendera flera dagar på denna urhärliga mässa.

Dior presenterade sin nya fina vårmakeup och vi fick med oss en supercool necessär med lite smått och gott. Bl a den här concealern i lyxig hylsa som heter Backstage Pro Fix It Concealer (375:-/3,5g). Jag vet faktiskt inte om det är en nyhet. Detta ska vara en primer och concealer i ett. Jag har använt min några dagar och gillar den även om jag kanske hade föredragit en ljusare nyans.
Primern är den vita kärnan i stiftet och så sitter concealern omkring. När man använder stiftet första gången så framträder initialerna CD, lite coolt och ni ser skillnaden på bilderna! Detta är en ganska torr concealer, inte ett dugg kladdig utan snarare åt det pudriga hållet. Täckningen är god och jag tycker den sitter bra under dagen. Min nyans är 002 Medium och en är en liten smula för mörk för mig om jag vill ljusa upp huden under ögonen. 001 Light hade kanske varit att föredra nu på vintern. Jag tror bara det finns dessa två nyanser, vilket jag finner lite märkligt.
Ni kan nästan se att concealern är lite åt det pudriga hållet då den blir matt på huden, inte mig emot utan jag gillar det. Stiftet är inte hårt för det.
Jag måste visa er den coola lilla necessären vi fick, den är perfekt för att ha småsaker i inuti handväskan. Tror inte den går att köpa tyvärr, ledsen att jag suktar er.
Dior presenterade även sin nya doft Poison Girl som nu lanserats på Kicks, som jag tror har ensamrätt under den första perioden innan övriga butiker får tillgång. Vi fick med oss ett litet provrör. Dior har ju en serie med olika dofter i sin Poison-serie.

Poison Girl har följande noter:
Toppnot: Blodapelsin
Hjärtnot: Damascenaros
Basnot: Tonkaböna och vanilj

Tyvärr var inte detta en doft för mig, den är på tok för stark för min näsa även i pytteliten mängd och jag var tvungen att tvätta bort för jag fick huvudvärk, jag är mycket mer förtjust i lätta dofter. Jag gillade verkligen Tendre Poison i grön flaska. Men flera av de andra bloggtjejerna älskade denna och har sprungit och köpt den redan, så jag tycker ni ska nosa på den om ni får tillfälle. Kostar 620-1355:- beroende på flaskans storlek.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Concealern ser väldigt spännande och lyxig ut!