lördag 16 april 2016

Gilda Cosmetics - Skin Softening Kit


Detta är, mina damer (och herrar?), den perfekta presenten till den hudvårdsintresserade som har allt. Ska ni ge bort en fin present och ni inte vet vad mottagaren gillar i hudvårdsväg så funkar denna box perfekt. Jag träffade Benjamin på Gilda Cosmetics när jag var på Daisy Beauty Expo i januari. Han stack åt mig den här fina kartongen. Jag har testat innehållet ordentligt nu och jag älskar!
Boxen innehåller åtta stycken sachetter med saltskrubb för kroppen. Var och en av dem är rejält tilltagen och innehåller 50 gram. Om man snålar lite så räcker de till två användningar vardera eller så lyxar man och tar en hel. Skrubben tar bort döda hudceller utan att torka ut. Det är ingen vass skrubb utan den känns skonsam men ändå med korn. Man skrubbar försiktigt med cirklande rörelser. Man får även med en flaska Body Emulsion, som är en lätt och helt doftfri bodylotion. Flaskan rymmer 200 ml. Möjligen hade jag velat ha lite fräsch doft på denna, typ gurka.
Jag har tänkt börja prova lite brun-utan-sol-produkter nu i vår och då tänker jag använda dessa produkter innan. Man ska ju skrubba och smörja ordentligt för ett jämnt resultat så det passar utmärkt. Det blir som en spa-ritual i miniform, så mysigt!

Gilda Cosmetics Skin Softening Kit kostar normalt 600:- men jag ser att det i skrivande stund är nedsatt till 499:- så är ni sugna - passa på! Här hittar ni kitet.

Inga kommentarer: