onsdag 13 april 2016

Helkväll med Kraft Cosmetics och Salong Tid

Igårkväll fick jag precis den inspiration jag behövde för att kicka igång mitt bloggande igen. Therese Jirving och Petra Kraft hade bjudit in oss bloggare till ett härligt event tillsammans med Salong Tid som ligger i centrala Göteborg. Kraft Cosmetics hade massa nya spännande produkter att presentera så det blev en faktaspäckad kväll. På bilden ovan ser ni Therese visa ett kit med nya syntetiska penslar från Pür. Jag kan rapportera att de är bebislena!
Jag är otroligt förtjust i den fina bokhyllan från italienska Davines, tänk att ha en sån hemma med massa härliga produkter! Hela Salong Tid var för övrigt mycket fint inredd och vi fick ett mycket fint välkomnande av tjejerna som huserar där. De bjöd oss på ett presentkort på en föning. Jag har aldrig gått till en salong för att föna håret om jag inte klippt mig så det måste jag prova när jag har någon rolig fest eller dylikt att gå på, så lyxigt!
Hårvårdsmärket Unite har ett spraybalsam som heter 7seconds, det är helt fantastiskt och doftar så attans gott, nu har de kommit med schampoo och balsam i samma serie. Perfekt eftersom mina flaskor från Unites Moisturizing-serie är slut, vilket nästan fick mig att gråta så bra är de! Jag är lite smått besatt av doften på dessa produkter.

Davines har lanserat en ny serie som heter Your hair assistant, Jag är superpepp på en så kallad primer i sprayform från serien som bl a ska förkorta föntiden. Jag som har tjockt hår blir galen på att det tar så lång tid att föna så det ska bli så himla kul att prova!
Pür cosmetics kommer inte bara med nya penslar utan även en ny mascara och en ny foundation. Mer info om alla produkter i detta inlägg kommer senare för jag fick med mig ett helt batteri med påsar från alla de presenterade märkena. Se längst ned i inlägget...

Om det är någon som kan hudvård så är det Petra Kraft, den här gången berättade hon för oss om Comfort Zone och deras Sublime-serie. Det som är specifikt för Comfort Zone är att de inte bara satsar på forskning kring sina produkter och deras innehåll, utan vill även att vi tänker på hur vi lever gällande motion och kost mm. Ett helhetstänk.
Solprodukter från Comfort Zone, vi fick bl a veta att ju högre solskydd en produkt har, ju mindre andel ekologiska ingredienser kan den innehålla.
Vad sägs om produkter med innehåll av diamanter, pärlor och champagne? Label M's nya serie med schampoo, balsam och bodylotion innehåller just dessa ingredienser. Doften är fantastisk och blommig.

Som ni förstår så har jag lite att gå igenom här och jag kommer givetvis att testa alla produkterna ordentligt innan ni får veta mina omdömen.

Inga kommentarer: