söndag 24 april 2016

Pür Cosmetics - HydraFluid foundation

Pür Cosmetics har kommit med en ny foundation. Denna passar den torra huden och den innehåller bl a mineralrikt vatten från Schweiziska alperna.  
Produkten innehåller en hel del godis för huden som t ex:

  • Kiralt korrigerad Retinol (A-vitamin)
  • Magnoliaextrakt, dämpar inflammationer
  • Ceramider, för fukt
  • Peptider, mot ålderstecken
  • Sheasmör, återfuktar och ger näring
  • Hyaluronsyra, återfuktar

 Tuben är väldigt praktisk och hygienisk. Lätt att ta med sig i väskan. Gillar!
Denna foundation är medeltäckande enligt uppgift och det stämmer fint tycker jag. Nyansutbudet är en smula snålt, de ska finnas fem färger varav tre är lanserade nu och två till kommer i juli. Min nyans är medium och även om den ser mörk ut så tycker jag den smälter in fint på mitt ansikte och ger mig en något mindre dödsblek look än den jag har naturligt just nu efter vintern.
Jag får ett fint resultat när jag är nysminkad. Jag tycker dock att denna glider runt en smula på mitt ansikte, därför tror jag att den passar en torrare hy än min för jag blir lite kladdig vid näsvingarna framåt eftermiddagen trots att jag pudrat. Jag har normal hy som är torrare på kinderna på vintern och nästan lite fet sommartid och nu är jag jag ju någonstans mittemellan. 
Pür Cosmetics HydraFluid foundation kostar 545:- till normalpris för en tub om 30 ml, ser att den i skrivande stund är nedsatt till 445:- på Hudoteket. Märket finns även hos hår- och hudsalonger runt om i landet. Jag har fått min tub som pressprov, vilket inte påverkar mitt omdöme.

Inga kommentarer: