fredag 15 april 2016

Tio tomma

I dagens tio tomma-inlägg så har jag adderat tända ljus för det är tydligen obligatoriskt i blogg- och youtube-sammanhang. Bäst att man följer reglerna, eller vad säger ni?

  • Unite schampoo och balsam från Moisturizing-serien, dessa är storfavoriter och jag hade turen att få med mig nyheter från nya 7seconds-serien hem häromkvällen när Kraft Cosmetics hade ett event så nu står jag som tur är inte utan.... doften på dessa är så god att jag tror aldrig jag känt godare.
  • Cicamed Antioxidant Cleanser, ljuvlig ansiktstvätt som nästan kändes som en olja att tvätta med, fast utan kladd efteråt. Älskade denna då den både doftar gott och gör huden ordentligt ren utan att torka ut. Fabulous! som Jonas Hallberg skulle sagt. Detta är inte min sista produkt från detta märke! 
  • Radox duschkräm med mandarin och citrongräsdoft, denna var helt okej och doftade gott. Men inte så speciell kanske. 
  • Boots Zingy duschkräm med apelsin och ingefära. Trodde jag skulle gilla doften på denna då jag både gillar apelsin och ingefära, men usch vad den luktade illa i min näsa. Blä! Resten av familjen verkade dock gilla den för innehållet tog ju slut. 


  • Tosowoong Timeshift Skin toner, tror jag fick denna i en Memebox på den tiden dessa skickades till Sverige från Sydkorea. Trots att detta ansiktsvatten doftade svagt av lavendel så gillade jag det för doften var så väldigt svag och försvann fort. Det var lite åt geléhållet och huden kändes jättefräsch efter användning så plötsligt var flaskan tom. Märket finns bl a på eBay.
  • Isana nagellacksremover med mandeldoft. Larvigt att doftsätta removers för doften blir nästan densamma ändå. Jag brukar bunkra sånt när jag är i Tyskland för det är så mycket billigare där och denna var helt okej. Detta är Rossmanns eget märke. 
  • L'Oreal chubby-penna i okänd färg för läpparna. Trycket har för länge sedan skavts bort. När det bara var en liten stump kvar av stiftet så gick det av och jag höll på att få det i knäet, tur jag inte fläckade ner mina kläder! Detta stift var skönt på läpparna och gav lite svag rosa färg. 
  • Covergirl The Supersizer mascara, den här mascaran var en riktig favorit! Gav bra med volym och borsten var lätt att måla med. Dessutom satt den bra! Youtube-gurun Tati Westbrook har pratat sig varm om denna. Finns att köpa i USA eller på eBay. 
  • Eosbollar gör jag slut på hela tiden för mina läppar älskar dem, denna doftade jordgubb. Min älskade LA-baserade väninna Minna har köpt ett storpack till mig som hon ska ta med sig när vi ses i Spanien i sommar (bokat flyg nu - wihooo). 

Inga kommentarer: