lördag 8 oktober 2016

CND Creative Play - Celebration Collection

Creative Play är CND's nagellacksserie som ligger något lägre i pris än Vinyluxlacken. Jag har provat dessa en gång förut och jag tycker att de sitter jättebra. Nu lanseras Celebration Collection. I kollektionen finns åtta lack och jag har fått hem två av dem samt ett överlack och ett underlack i ett pressutskick.
Från vänster ser ni:
  • Top Coat, ger en blank yta och får lacken att hålla längre. 
  • Happy Holly Day, detta gröna lack känns väldigt modernt, inte bara till jul utan även till hösten, jag var på H&M häromdagen och tittade runt och mörkgrönt är verkligen inne just nu.
  • Stellarbration, genomskinligt glitterlack med olika former av glitter. Passar nog bäst som överlack. 
  • Base Coat. Jag har använt detta utan att toppa med något annat och jag tycker det passar perfekt när man inte vill ha så mycket färg. Det är faktiskt bättre än flera av mina lack i "fransk manikyrnyanser" för det lägger sig helt jämnt på nageln och ger pyttelite ljusrosa färg. Faktum var att jag provade det utan att läsa på flaskan att det är ett underlack och jag upptäckte det sen.  

Creative Play-lacken kostar 95:-/st (Vinylux kostar 135:-) och finns att köpa hos nagelsalonger och skönhetssalonger runt om i landet.

Inga kommentarer: