fredag 11 november 2016

CND - RidgeFX

Har ni testat en så kallad ridge-filler någon gång? Det hade inte jag gjort innan den här flaskan från CND anlände till mig i ett pressutskick. En ridgefiller är ett nagellack som jämnar ut nagelytan så att ränder och ojämnheter försvinner. Jag har aldrig känt behovet av en ridgefiller tidigare, men med åren så blir naglarna faktiskt lite randiga på de flesta av oss. Jag minns min mormors naglar som var helt "sick-sackiga". Min ena lillfingernagel har börjat bli lite sådan nu när jag är 46 år.

CND RidgeFX är en produkt som fixar det här problemet genast. Man kan använda lacket som underlack eller utan att lacka ovanpå. Det torkar matt och när jag tittade på min lackade lillfingernagel så var ränderna helt borta! Så det funkar verkligen till min förvåning.

Tekniken bakom produkten heter Optifil Tecnology och har något med microsfärer som fyller i ränderna att göra. Formulan ska vara mjukgörande och förbättra den efterkommande lackningen.

CND RidgeFX finner du hos nagelsalonger runt om i landet och en flaska om 15 ml kostar ca 145:-

Inga kommentarer: