måndag 30 januari 2017

Flower Beauty

I mitt inlägg om shoppingen i Mexiko så glömde jag alldeles av att de har Walmart i Playa del Carmen. Det är ungefär som Coop Forum och inte så spännande alls egentligen. Dock har de två märken som inte finns i Sverige på sminkfronten. Det ena heter Renova, precis som sop-bolaget här i Sverige. Produkterna såg ganska trista och lite billiga ut så jag köpte inget därifrån. Men så fanns även Drew Barrymores märke Flower där, Walmart har ensamrätt på det. Sortimentet var ganska skralt, men jag köpte iaf en kvartettskugga i naturliga nyanser. Resten lockade inte.
Denna dosa heter Foxy Browns. Jag minns inte vad den kostade, men den låg nog någonstans mitt emellan i pris. Man fick inte känna på produkterna i butiken utan denna var ordentligt igentejpad, fick kämpa en bra stund med saxen innan jag lyckades bryta mig in i förpackningen när jag kom hem till Sverige. Dosan är rätt så fin med magnetstängning.

Jag har så mycket nytt nu på sminkfronten, det kommer fler inlägg snart om alla produkter jag köpt och fått som pressprover. Jag kommer därför att prova mig fram lite och så kommer det favorit-inlägg framöver. Låter det bra? Jag tycker inte riktigt att det räcker med att testa en produkt en dag för att veta om jag verkligen gillar den. Ofta ändrar jag mig efterhand.

Inga kommentarer: