lördag 21 januari 2017

L'Oreal - blandade make up-nyheter för våren

Igår visade jag vårens nyheter för läpparna från L'oreal. Idag är det dags för övriga nyheter inom ämnet make up.  
Inom Infallible-serien kommer det två rougepaletter och en concealerpalett under februari månad. 159:-/st kommer dessa att kosta, mycket prisvärt då man får fem nyanser i varje dosa.
Jag har inte hunnit swatcha dessa, men jag har fingrat lite på dem och rougepaletterna känns sådär lagom pigmentsrika, jag tycker det blir så svårapplicerat om rouge är för pigmenterade. Den övre paletten, som heter The Ambers har varmare nyanser än den nedre som heter The Pinks.  
Concealerpaletten känns välpigmenterad och hyfsat krämig, här hade jag kanske önskat att den ljusaste nyansen var ännu ljusare. Bra att L'oreal har adderat en lila och en grön för att neutralisera.

Det kommer en del pennor också. De till vänster är Gel Crayons (79:-/st) och de är vattenfasta, välpigmenterade och krämiga samt ska sitta i 24 timmar. Det står i pressinfon att de lanseras i tre nyanser, men jag fick fem så de kanske har adderat två sedan dess. Pennorna till höger är brynpennor, mer om dessa nedan.
Nyanserna på Gel Crayons är från ovan:

  • Uptown beige (för vattenlinjen)
  •  Back to black
  • Taupe of the world
  • I've got the blue
  • Browny crush


De nya brynpennorna (89:-/st) som kommer i fem nyanser har en trekantig spets, det gör att man kan rita både tunna och bredare. Dessa är uppskruvbara och har en liten smidig spoley-borste.

Jag har en liknande trekantig brynpenna från ett annat märke sedan tidigare och jag tycker den är toppen. Den går ju att rita smala streck med, men spetsen är tillräckligt tjock för att inte gå av så lätt.
På förra årets Daisy Beauty så lanserades False Lash Wings Sculpt-mascaran, de blev en favorit hos mig. Nu lanseras en tvåändad mascara som heter False Lash Superstar X-fiber. I ena änden finns en primer som är svart (varför gör man ens en vit primer?) och i andra änden en volymmascara. Mascara-delen innehåller fibrer. Pris 175:-/st.

Inga kommentarer: