tisdag 24 januari 2017

Tio tomma

Vissa dagar blir det aldrig ljust denna årstiden, när jag skulle fota detta inlägg så gick jag ut på balkongen och ändå räckte inte ljuset till även fast det var lunchtid. Så tråkigt! Ät D-vitamin, mina vänner!

  • Clinique Anti-blemish solutions cleansing gel, rätt så tunnflytande löddrande rengöring utan doft. Både jag och mina två tonåringar har använt denna. Jag gillade den, för trots att den ska motverka finnar så är den inte överdrivet uttorkande. 
  • Rapsodine Ansiktsvatten, svenskt märke som baserar sin hudvård på rapsolja. Fräsch doft god funktion, men inte överdrivet lyxigt. Jag har kommit på att min ena son gillar ansiktsvatten för flaskorna går åt mycket fortare än de brukade. Han gillar även Mario Badescus Drying lotion som jag ser honom dutta på sina enstaka finnar då och då. Kul att man påverkat i rätt riktning.
  • Living Proof Restore Schampoo, denna fick åka med till Mexiko och på vägen tog balsamet slut. Den sista slatten schampoo använde jag upp härhemma, gillar dessa produkter så mycket att jag inte ville lämna kvar flaskan på hotellet. Mycket god doft och ger mitt hår fin glans. 
  • L'Anza Healing Oil Schampoo. Jag var sådärförtjust i detta. Det doftar gott och var helt okej för håret. Dock så löddrar det dåligt och är odrygt. Det ska säkert inte löddra så mycket då det innehåller oljor, men jag gillar ju lödder. Balsamet har jag kvar av och det ger jag nog bort till en väninna då jag har förrådet fullt med hårvård just nu.
  • Original Source Skin Quench, bodylotion med persiko- och aprikosolja. Många älskar de veganska produkterna från Original Source, jag är faktiskt osäker på varför för jag tycker de är mediokra. Så även denna bodylotion som inte var något speciellt alls. Tror t o  m att jag lämnade en skvätt kvar i botten  när jag dumpade denna. 


  • Pop mascara med kam-applikator, denna har flera år på nacken och jag hittade den längst ned i min sminkväska när jag städade. Inte använt den på länge, men minns att den var rätt trevlig. Man klickar upp mascaran i kammen innan applicering och jag tror detta var en sån där tubmascara som man tvättar bort i 38 graders vatten och som kommer av i flagor. Osäkert om den finns kvar i sortimentet.
  • Maybelline Push up drama mascara, gav bra med volym och satt bra. Torkade dock väldigt långsamt så att nysa inom 20 minuter efter applicering var en omöjlighet. 
  •  L'Oreal False Lash Wings mascara har någon sorts trekantig kam-borste som funkade fint för mig. Bra volym och bra hållbarhet. Kan tänka mig att köpa denna igen någon gång när mitt gigantiska förråd av mascaror sinar.
  • Maybelline Brow Drama Pomade Crayon är en ögonbrynspenna i chubby-stick-form. Gillade denna så mycket att jag köpt en ny. Dock så innehåller denna löjligt lite produkt.... snålt!
  • Clinique High Impact mascara, vet inte hur många småförpackningar av denna sort jag fått i GWP-er genom åren. Bra mascara och bra format för gymväskan. 


Det har nästa blivit en vana att slänga med några tomma sheetmask-förpackningar som en bonus. Av de ovan så gillade jag alla utom den med vattenmelon. Den förpackningen innehöll nämligen små skivor av mask-sheet som man placerade ut på ansiktet och inte ett helt ark. Kändes mest fånigt om jag ska vara ärlig. Masken längst ned till höger är från Ti Rivoire som är ett svenskt märke.

Inga kommentarer: