fredag 3 mars 2017

Solution by Victus - Face On fuktgivande mask

Har ni hört talas om det svenska märket Solution by Victus? Jag hade aldrig sett detta märke när jag fick en förfrågan om jag ville prova något från deras hudvårdsserie. Märket satsar på en enkel serie med fåtal produkter som ska ge synliga resultat.
Jag har testat deras fuktgivande mask som beskrivs såhär (saxat ur pressinfon):

Face On - Fuktgivande mask (529:-/50 ml): Face On är en fuktgivande mask för den torra och fuktfattiga huden. Masken fungerar som en skyddsbarriär för huden och hjälper till att stärka och reprarera skadad hud. Masken kan med fördel användas som en nattmask för att återfukta på djupet och behöver inte tvättas av då den absoberas av huden. Face On rekommenderas 1-2 gånger i veckan eller vid behov. 

Märket finns att köpa på hudvårdssalonger och kliniker runt om i landet och är enligt utskicket en ledande svensk leverantör av estetiska system, men det beskrivs inte vad detta är för något förutom att de gör behandlingar för hudföryngring och mot pigmentfläckar. 

Vad jag tycker: Jag har gjort precis som de förslår och använt masken på natten. Jag har varit ganska torr på sistone och min hud gillade den här, den funkar! Doften är väldigt svag, lite åt citrushållet och den känns knappt. Konsistensen är som en medelfet vit nattkräm. Förpackningen är praktisk, men hade kunnat var lite lyxigare då den ju faktiskt inte är en budgetprodukt.

Av miljöskäl kommer inte flaskan med någon ytterförpackning, vilket ju oftast ändå är helt onödigt. Märket har även skrivit utanpå att den är för både honom och henne, bra där! Ja, den här får klart godkänt av mig även om jag inte tycker den känns så lyxig utan mer som en basic-produkt från apoteket.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Låter spännande tycker jag! Verkligen plus i kanten till alla som skippar onödiga förpackningar!

Ninni sa...

Ja, eller hur! En pappersask slänger man ju bara. Bättre göra flaskan snyggare i så fall.