torsdag 9 mars 2017

Tio tomma


  • No7  Beautiful Skin Radiance Exfoliator, en helt vanlig peelingkräm för ansiktet. Lagom mycket riv. Vet att de flesta numera föredrar kemiska peelingar, men jag gillar att då och då skrubba ansiktet för att få bort torra hudflagor. Denna gjorde sitt jobb.
  • Living Proof Perfect Hair Day Dry shampoo, Helt okej torrschampoo med samma doft som alla andra produkter från märket. Dock tycker jag att 229:- för en flaska torrschampoo är ovärt. Batiste-produkterna gör ett lika bra jobb för under hundringen och jag gillar dessutom deras mörkbruna variant så mycket att jag inte köper detta igen. 
  • Eucerin Dermato Clean Refreshing Cleansing Gel, oparfymerad rengöringsgel för ansiktet som gör sitt jobb ypperligt utan att torka ut särskilt mycket. Rejäl flaska på 200 ml och bra pris som ligger under hundringen. 
  • Gunry Aloe Vera Avsminkningsservetter, bra funktion och lämnar ingen hinna efter sig. Typiskt basprodukt som funkar. Lätt parfymerade, men doftar nästan ingenting. Svenskt märke. 


  • Isana läppcerat, köpt i Tyskland. Basprodukt som funkar, men möjligen är lite tråkig.
  • Figs & Rouge Wild Cherry balm, denna burk hade glömts bort längst in på min hylla för läppcerat och när jag skulle använda den så var den härsken... usch. 
  • Josie Maran 100% Pure Argan oil, skön olja som funkar för både ansikte, hår och kropp. Den sista slatten använde jag på mina torra händer där den gjorde ett jättebra jobb. Tror inte man kan få tag i märket här i Sverige dock, jag köpte min flaska i USA.
  • Clinique Different Lipstick i nyansen Raspberry Glace. Detta var min favoritnyans under 90-talet. Detta stift fick jag i en GWP någon gång för länge sedan och när jag nu skulle använda det så luktade det härsket. Nackdelen med att ha alldeles för många läppstift... man hinner inte använda alla.
  • Bare Minerals Marvellous Moxie läppstift i Break Away, det här blev jag så besviken på. Det ingick i det läppkit jag köpte på Sephora i Mexiko när jag var där över jul o nyår. Skulle använda det häromdagen och då luktade det härsket. Redan! Surt. Förresten är det någon som vet om Moxie-serien ska utgå nu när Bare Minerals lanserat nya lippies?
  • Milani genomskinlig bryngelé. Basprodukt som började kännas sunkig, helt okej dock. Märker ingen större skillnad mellan olika märken när det kommer till bryngelé.

Och så den obligatoriska sheetmasken. Denna köpte jag i Spanien för någon euro. Den var inte bra. Masken var för liten för mitt ansikte och den lämnade efter sig en klibbig yta som vägrade försvinna. Halva nyttan av sheetmasker är ju att man ska slippa tvätta bort efteråt. Eller?

Inga kommentarer: